Reklamáció
PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZAT FOGYASZTÓK SZÁMÁRA
a Bezvavlasy a.s. kereskedelmi vállalat, cégjegyzékszám: 24168416, adószám: CZ24168416, székhelye: Českomoravská 2532/19b, Libeň, 190 00 Praha 9, a prágai Városi Bíróság által vezetett cégjegyzékben B 27374 számon nyilvántartott társaság, amelyet František Novotný, az igazgatótanács tagja képvisel,
a www.bezvado.hu címen elérhető online webáruházon való vásárlást szabályozza.
A Panaszkezelési szabályzat KIZÁRÓLAG a VEVŐ számára készült, és az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szerves részét képezi. A jelen Panaszkezelési szabályzat 2024. augusztus 5-től érvényes, és hatályon kívül helyezi a korábbi Panaszkezelési szabályzatok érvényességét. Az Ügyfél törvényes jogait a jelen Panaszkezelési szabályzat nem érinti.
Kérdések esetén elérhetőségünk a következő:
Telefonszám: +361 765 4680 (hétköznap 11:00-15:00)
E-mail cím: info@bezvado.hu
Letölthető űrlapok:
Reklamációs űrlap - PDF
Elállás a szerződéstől - PDF
Reklamáció esetén hová tudja küldeni az árut?
Az árut a következő címre küldje: Bezvavlasy a.s., Nová Hospoda 30 (Hala C1), 348 02 Bor – Nová Hospoda; Csehország. Felhasználhatja a visszaküldésre vonatkozó 96694530 kódunkat bármelyik Packeta ponton (a kódot bármelyik ponton jelentheti).
1 ÁRUÁTVÉTEL
1.1 Felelősséggel tartozunk Önnek azért, hogy a megvásárolt áru az átvételkor hibátlan állapotban van, a megegyezésünk szerinti jellemzőkkel rendelkezik, megfelelő mennyiségben, méretben és súlyban van, és minőségében megfelel a megállapodásunknak, mintánknak vagy mintapéldányunknak. Ha a hiba az áru átvételétől számított 12 hónapon belül jelentkezik, az árura úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt, kivéve, ha az ellenkezőjét tudjuk bizonyítani.
1.2 Kérjük, ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét, mielőtt átveszi az árut a fuvarozótól. Ha a csomagolás sérült, kérjük, jelezze ezt közvetlenül a fuvarozónak, ő megőrzi a csomagot, és visszaküldi nekünk. A sérült csomag helyett új csomagot küldünk Önnek.
1.3 A csomag átvétele után ellenőrizze az árut, és győződjön meg annak tulajdonságairól (különösen arról, hogy a megfelelő típusú árut kapta-e meg, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, hogy az áru a csomagolásán belül mindent tartalmaz-e, amit tartalmaznia kell).
1.4 Sérült az áru a csomagon belül? Kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a reklamációs űrlapunkon keresztül, melyet nyomtasson ki, töltsön ki és küldjön el nekünk e-mailben a info@bezvado.hu címre, vagy lépjen kapcsolatba velünk telefonon, panaszát rendszerint 3 napon belül elintézzük.
1.5 Más áru érkezett, mint amit megrendelt? Kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a reklamációs űrlapunkon keresztül, melyet nyomtasson ki, töltsön ki és küldjön el nekünk e-mailben a info@bezvado.hu címre. Vagy lépjen velünk kapcsolatba telefonon, és egyeztetjük Önnel a további lépéseket.
2 AZ ÁRU ÁTVÉTELE UTÁNI HIBÁK ÉSZLELÉSE
2.1 Az áru hibájának felfedezése után Ön köteles haladéktalanul panaszt tenni (reklamálni) azután, hogy a hibát megállapította. Erre az áru átvételétől számított 24 hónap áll rendelkezésére, kivéve azon áruk esetében, amelyek csomagolásán, címkéjén, az árut kísérő használati utasításban vagy reklámban egyéb jogszabályoknak megfelelően fel van tüntetve az áru felhasználhatósági határideje. Itt a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezések (szerződéses garancia) alkalmazandók.
2.2 A 24 hónapos időszak lejárta után a hibákat nem lehet reklamálni. Amennyiben ez az adott áru esetében lehetséges, ez az időtartam meghosszabbodik azzal az idővel, amíg Ön az árut nem használhatta, mert az jogos reklamáció alatt állt.
2.3 Hogyan tudom az árut reklamálni? Az áru hibájával kapcsolatos panasztételhez használhatja reklamációs űrlapunkat, melyet nyomtasson ki, töltsön ki és küldjön el nekünk e-mailben a info@bezvado.hu címre. Amennyiben a hiba elhárítását igényli (javítás vagy új áru vagy annak egy részének szállítása), a reklamációs osztályunkkal közösen megegyeznek a reklamált áru hozzánk történő szállításának módjáról.
2.4 A reklamáció beérkezéséről e-mailben küldünk Önnek visszaigazolást. A reklamáció alkalmazását attól a pillanattól kell számítani, amikor Öntől megkapjuk a reklamáció részleteit.
2.5 Ki fedezi a reklamált áru szállításának költségeit? Amennyiben Ön a hiba elhárítását kéri (javítás vagy új áru vagy annak egy részének szállítása), akkor a 96694530 kódunkat bejelentve bármelyik Packeta ponton keresztül elküldheti a terméket, ennek a szállítási módnak a költségeit mi álljuk. A csomagra szóló címkét közvetlenül a Packeta ponton nyomtatják ki. Az árut ezt követően elszállítják a raktárunkba. Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvéttel és/vagy más módon, a mi költségünkre küldött árukat nem vesszük át, és az Ön költségére visszaküldjük Önnek.
2.6 Pozitívan megoldott reklamáció. Amennyiben panasza megalapozottnak bizonyul, Ön jogosult a megalapozott panasz érvényesítésével kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére. Ezen költségek alatt a legkisebb szükséges költségeket kell érteni (azaz az áruknak a rendelkezésre álló legolcsóbb szállítóeszközzel történő küldésének költségeit). Ezeknek a költségeknek a megtérítése iránti kérelmet legkésőbb 1 hónappal a hibás teljesítésre vonatkozó jog gyakorlására rendelkezésre álló határidő lejártát követően kell benyújtani.
2.7 Milyen állapotban legyen a reklamált áru? Kérjük, hogy az árut tisztán, megszárítva, szennyeződésektől megtisztítva (a reklamált árunak meg kell felelnie az általános higiéniai alapelveknek), hiánytalanul, sérülésmentesen (a reklamált hiba kivételével) küldje vissza. Felhívjuk figyelmét, hogy az utánvéttel és/vagy más módon, a mi költségünkre küldött árukat nem vesszük át, és az Ön költségére visszaküldjük Önnek.
2.8 Kézhezvétel megerősítése. A reklamált áru átvételét követően az Ön által megadott e-mail címre visszaigazolást küldünk a küldemény és annak tartalmának átvételéről.
3 MELY HELYZETEKBEN NEM FOGADJUK EL AZ ÖN REKLAMÁCIÓJÁT
3.1 Milyen hibákért nem vagyunk felelősek? Nem vállalunk felelősséget azokért a hibákért:
3.1.1 amelyekkel az áru már az átvételkor rendelkezett, és az ilyen hiba miatt a vételárból árengedmény lett meghatározva;
3.1.2 amelyet az áru szokásos használatából vagy jellegéből adódó igénybevétel vagy elhasználódás okozott,
3.1.3 amiket Ön okozott, ezáltal a hibát a nem megfelelő tárolás, a nem megfelelő karbantartás, az Ön részéről történő beavatkozás vagy mechanikai sérülés okozta, mindez olyan körülmények között, amelyek nem megfelelőek a hőmérséklet, porosság, páratartalom, egyéb környezeti hatások tekintetében, és amelyeket közvetlenül mi vagy a gyártó határoz meg (általában az áru használati útmutatóján/címkéjén), vagy a jogszabályi előírások eredményéből kifolyólag,
3.1.4 amelyeket az ügyfél megpróbált megjavítani, és a hiba a javítás következtében keletkezett,
3.1.5 amelyeket az áru nem megfelelő körülmények között történő használata okozott, amely nem felel meg az eladó vagy a gyártó által közvetlenül meghatározott, vagy a jogszabályi előírásokból előírt hőmérsékletnek, porosságnak, páratartalomnak, kémiai és mechanikai hatásoknak,
3.1.6 amiket egy rajtunk kívülálló külső esemény (pl. természeti esemény) okozott.
4 MILYEN PANASZKEZELÉSI MÓDOT VÁLASSZAK
4.1 Mi befolyásolja a lehetőségeimet. Önnek joga van követelni a hiba kijavítását.
Lehetősége van a következőkre:
4.1.1 az áru megjavítására;
4.1.2 új áru kiszállítására; vagy
4.1.3 az áru hiányzó részének kiszállítására.
Az Ön részéről nem kellene, hogy célszerűtlen kérés legyen. Amennyiben a javítás jelentős nehézségeket okozna számunkra, vagy az áru értékét és a hiba jelentőségét tekintve nem minősül elfogadható kérésnek, akkor ezt közöljük Önnel. Ugyanezt fogjuk tenni akkor is, ha úgy ítéljük meg, hogy az Ön új termékre vonatkozó kérése az áru hibájára vagy az áru értékére tekintettel nem alkalmas.
4.2 Ha az adásvételi szerződés lényeges megszegéséről lenne szó. Ha a hiba az adásvételi szerződés lényeges megszegését jelenti, Önnek joga van elállni az adásvételi szerződéstől, vagy méltányos árengedményt követelni az áru vételárából.
4.3 Mikor lesz lehetséges a vételárból kedvezményt igényelni vagy a szerződéstől elállni? Bizonyos helyzetekben lehetőség lesz a vételárból méltányos árengedményt igényelni, illetve a szerződéstől elállni. Erre nem lesz lehetőség olyan helyzetekben, amikor az áru hibája nem jelentős. Melyek lesznek azok a helyzetek, amikor Ön méltányos árengedményt kérhet a vételárból vagy elállhat a szerződéstől, és igényelheti a vételár visszatérítését:
4.3.1 az árut nem javítjuk meg vagy nem cseréljük ki;
4.3.2 az árut nem javítjuk meg vagy nem cseréljük ki a jogszabályoknak megfelelően;
4.3.3 megtagadjuk az áru hibájának javítását;
4.3.4 az áru hibája a javítás vagy csere ellenére ismételten megjelenik;
4.3.5 a hiba olyannyira súlyos, hogy az a vételár azonnali csökkentését vagy a szerződéstől való elállást indokolja; vagy
4.3.6 kijelentjük, vagy a körülményekből egyértelműen megállapítható, hogy a hibát nem fogjuk megfelelő időn belül vagy a vevőnek okozott komoly kellemetlenségek nélkül kijavítani.
4.4 Ön tájékoztat minket arról, hogyan kezeljük a reklamációt. Ha nem, akkor megkérdezzük Önt. Önnek kötelessége közölni velünk, hogy milyen reklamációs módot választott, mégpedig a hiba bejelentésekor, vagy a hiba bejelentését követően haladéktalanul. A kiválasztott reklamációs módot a beleegyezésünk nélkül nem változtathatja meg; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha olyan hiba kijavítását kéri, amely helyrehozhatatlannak bizonyul.
4.5 Az eredeti áru visszaküldése. Amennyiben a reklamáció rendezése új áru szállításával történik, Ön köteles az eredetileg kiszállított árut visszaküldeni nekünk (kivéve, ha nem állapodunk meg másképp).
5 MILYEN GYORSAN LESZ RENDEZVE AZ ÖN REKLAMÁCIÓJA
5.1 Mikor kerül lezárásra a reklamáció ügyintézése? A Polgári Törvénykönyv a hiba bejelentésétől számítva 30 napot ad a reklamáció rendezésére. Indokolt esetben az arra jogosult munkatárs hosszabb időtartamban is megállapodhat az ügyféllel. Igyekszünk a reklamációkat 3 napon belül rendezni, ez a prioritásunk.
5.2 Hiba felmérése. A reklamált áru visszaszállítását követően elvégezzük a hiba értékelését, és előzetes véleményt küldünk az ügyfélnek.
5.3 Ha az áru hibás, a reklamációs folyamat a hiba bejelentésétől számított legkésőbb 30 napon belül lezárul.
6 REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA
6.1 A reklamáció rendezését követően értesítjük Önt a reklamáció lezárásáról, és felszólítjuk Önt, hogy késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció rendezéséről szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül vegye át a reklamált árut. Ezen határidő lejárta után jogosultak vagyunk a Polgári Törvénykönyv 2120. § 1. bekezdése szerint, a 2159. § 2. bekezdésével összefüggésben tárolási díjat felszámítani. A napi tárolási díj 400 Ft. Ha a reklamáció után az árut az Ön otthonába kívánja szállítani, akkor ezt a mi költségünkre elintézzük. Ha a reklamált áru fuvarozóval érkezett hozzánk reklamáció céljából, akkor a reklamáció feldolgozása után automatikusan elküldjük azt Ön által megadott címre. Szükség esetén megindokoljuk a reklamáció elutasítását.
6.2 A vételár visszatérítése esetén a vételárat indokolatlan késedelem nélkül visszaküldjük az Ön által megadott bankszámlára.
6.3 Amennyiben Ön nem veszi át a rendezett reklamációból származó árut annak rendezéséről szóló értesítéstől számított 6 hónapon belül, fenntartjuk a jogot, hogy eladjuk az árut, és a bevételt a tárolási költségek kifizetésére fordítsuk.
6.4 Az áru átvételekor Ön köteles ellenőrizni a csomagot, különösen azt, hogy a csomag tartalmazza-e mindazt, amit tartalmaznia kell. A későbbi kifogásokat nem fogjuk figyelembe venni.